Türkiye’nin sosyal medya raporu

Türkiye’nin sosyal medya raporu

 

Hakkı Alkan

 

Bir süredir İstanbul Medya Akademisi bünyesinde devam ettirdiğimiz “YeniMedya” eğitiminde, katılımcı arkadaşlarımızla bu alanda bilinmesi gerekenleri masaya yatırarak, detaylı bir şekilde irdeliyoruz.

 

Yeni Medya denildiğinde, bazen bu kavram içine dahil edilen bir alan olarak,bazen de Yeni Medya’nın kendisi olarak algılanan Sosyal Medya, öğrenci arkadaşlarımızla birlikte işlediğimiz müfredatın önemli bir kısmını oluşturdu.

 

Peki, Türkiye’nin sosyal medyadaki fotoğrafını hiç merak ettiniz mi?

 

Analiz sitesi olarak iyi hizmet verdiğini düşündüğüm Socialbakers.com,ülkemizi bu alanda yakından takip ediyor ve aylık raporlarla bu konu hakkında önemli bilgiler veriyor.

 

Açıklanan rapora göre Türkiye’deki internet kullanıcılarına ulaşan en büyük 20 marka,Facebook’ta toplam 57 içerik paylaşırken, Twitter’da 54 içerik paylaşmış;YouTube’da da sadece 2 içerik.

 

Facebook’u en aktif kullanan endüstriarasında hızlı tüketim ürünleri bulunurken,takipçilerine en çok cevap veren marka Samsung olmuş.

 

Bu verileri detaylı incelemek isteyenler, buraya tıklayarak tüm rapora ulaşabilirler.