Reklam-Metin Yazarlığı

Pazarlama ağı içerisinde önemli bir yere sahip olan reklam olgusunu; kavramsal temellerinden üretim süreçlerine, etkilerinden bileşenlerine kadar bütün yönleriyle kavratmayı amaçlayan eğitim programıdır. Reklamcılık eğitiminin amacı; reklam sektöründe yer almak isteyen ve bu alanda mesleki hedefleri olan öğrencilere, ihtiyaç duyacakları temel donanımı kazandırmak, fakat aynı zamanda medya – iletişim dünyasında diğer alanlarda çalışacak olan öğrencilere de, sıklıkla karşılaşacakları reklam kavramına ilişkin ufuk açıcı bir bilgilenme imkânı sunmaktır.

*Reklam ve Reklam - Metin Yazarı Kavramı
Reklam Ajanslarında Reklam - Metin Yazarlarının Sorumlulukları 
Proje: En Yaratıcı Reklam Örneklerini Bulma ve Değerlendirme
*En Etkili Reklam Türleri ve Mecraları
A'dan Z'ye Bilinmesi Gereken Reklamcılık Terimleri
Proje: Mecralara Göre Kreatif Reklam Örneklerinin Analizi 
*Brief Kavramı ve Bir Briefin Analiz Yöntemleri
Kreatif Fikir Bulma ve Yazma Aşamaları, Serbest Düşünce ve Fikir Akışı
Proje: Verilen Brief Doğrultusunda X Markasının Yeni Ürünü İçin Kreatif Fikir Oluşturma
*Reklamda Hedef Kitle ve Tüketici Davranışları
Brief Hazırlama Aşamaları, Örnekleri, Analizleri ve Uygulamaları
Proje: Belirtilen Formatlarda Brief Oluşturma
*Reklam Kampanyaları ve Reklam Kampanyası Oluşturmanın Aşamaları
Reklam Kampanyası Örnekleri ve Analizleri
Proje: X Markasının Yeni Lansmanı İçin Reklam Kampanyası Yaratma
*Kampanya ve Proje Üretiminde Zaman - Bütçe Yönetimi
Satan Bir Proje - Kampanya Yaratımı, Örnekleri ve Analizleri
Proje: Özel Bir Gün İçin X Markasına Viral Etki Oluşturacak Kampanya Oluşturma
*Yeni Medya Kavramı ve Yeni Medyada Reklam - Metin Yazarının Yeri 
Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Örnek İçerik Planlarının İncelenmesi
Proje: X Markası İçin Haftalık Sosyal Medya Planı Oluşturma
*Bir Fikri Anlatma ve Satmanın En Etkili Yöntemleri
Başarılı Bir Projede Fikir Sunumu ve Anlatımının Olmazsa Olmazları
Proje: Bir Proje Fikrini Tek Paragrafla Anlatarak İkna Etme
*Marka Dili ve Stratejisi Oluşturma
Marka Slogan ve Mottoları Üzerine Analizler (Açık Hava, SM Reklamları, Basılı Mecralar)
Proje: Sıfırdan Bir Marka Yaratma, İsim ve Slogan Bulma
*TV Reklam Filmleri Yaratım Aşamaları
Tüm Mecralarda Video Prodüksiyon Senaryosu Yazım Aşamaları
Proje: Örnek Bir Reklam Senaryosu Oluşturma
*Bir Fikri Hikâyeleştirmek ve Kurgusunu Oluşturmak
Roman, Öykü, Deneme, Köşe Yazısı, Blog vb. Yazıların Üretim Aşamaları
Proje: Kısa Öykü Yazımı
*Genel Tekrar ve Eğitim Özeti 
Sektörde İş İmkânları ve Freelance Çalışma Olanakları
İş Görüşmelerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Konular ve Görüşme Pratikleri

Betül ŞÜKÜR

YAZAR

İstanbul Kültür Üniversitesi - Türk Dili ve Edebiyatı

Detay

Eğitim Süresi : 72 Saat 

Kampüs :Taksim

Ders Günleri: Salı - Çarşamba

Ders Saatleri : 18:30 - 21:30